رویدادهای مدرسه

گزارش عملکرد تربیتی پایه سوم دی ماه


خلاصه :

گزارش عملکرد تربیتی پایه سوم دی ماه

سلام علیکم گزارش عملکرد تربیتی پایه سوم دی ماه

مرجع تقلیدوتکلیف

❇️گفتگوی کلاسی مرجع تقلید به این صورت که از متربی پرسیده شد وقتی ما مریض هستیم به چه شخصی رجوع میکنیم فرمودند پزشک بعد پرسیده شد اگر سوالی در مورد مسائل احکامی داشته باشیم چه کاری باید کرد؟ بعد از گفتگو به این نتیجه رسیدیم که هر یک از ما به یک مرجع تقلیدی احتیاج داریم که در مواقعی که به مشکلات احکامی برخورد میکنیم به آن عزیز رجوع کنیم کلمه «مرجع» در لغت به معنای رجوع است ازاین‌رو، در اصطلاح، به مجتهدی که نسبت به دیگران اعلم باشد و شرایط دیگری مانند پارسایی و آگاهی لازم از مسائل جهان اسلام و تشیع را داشته باشد، «مرجع» می‌گویند؛ زیرا شیعیان در احکام شرعی به وی رجوع می‌کنند.

❇️تحقیق پیرامون شرایط مرجع تقلید:اینکه مرجع تقلید باید 1 ـ مرد باشد. 2 ـ بالغ باشد. 3 ـ عاقل باشد. 4 ـ شیعه دوازده امامی باشد. 5 ـ حلال زاده باشد. 6 ـ عادل باشد. 7 ـ بنابر احتیاط واجب حریص به دنیا نباشد. 8 - مجتهد باشد. 9 ـ از مجتهدان دیگر اعلم باشد. یعنی در فهمیدن حکم خدا از تمام مجتهدین زمان خود استادتر باشد.

❇️آموزش استفاده از رساله و اینکه ابتدا مجتهد خود را انتخاب کرده و به کتاب آن عزیز برای سوالات خود مراجعه کنند .

❇️توجه به تکالیف محوله در سن تکلیف:اینکه دختران در سن نه سال تمام قمری به سن تکلیف رسیده و احکام واجب خود را انجام دهند و اگر سوالی در این زمینه داشتند به رساله مجتهد خود میتوانند رجوع کنند.

 اصول دین عبارت است از [۱] توحید: به معنای یگانگی خداوند متعال است. ۲- عدل: به معنای آن است که افعال خداوند متعال از سر دادگری و شایستگی است و به هیچ کس ستم نمی‌کند و هر چیزی را در جای خویش نگه می‌دارد و با هر موجودی، چنانکه شایسته‌است رفتار می‌کند.مختص خواص است.  ۳-نبوت: به معنای پیامبری محمد بن عبدالله و دیگر پیامبران الهی است.  ۴-معاد: به معنای آن است که روزی همه مکلفان برای بازخواست و حساب در پیشگاه الهی گرد هم می‌آیند و هر کس به پاداش و کیفر خویش می‌رسد.در واقع این روز همان قیامت است. ۵-امامت: بدین معنا که پس از پیامبر اسلام امامان منصب خلافت و امامت را بر عهده دارند و آنان منصوب خداوند هستند. که مخصوص شیعیان است.  

لذا از شما والدین گرامی تقاضا داریم در این امر خطیر دختران گلمان که آینده سازان مملکت هستند را یاری کنید و لطفا راهنمای درست آن ها در زمینه مرجع تقلید باشید.که بتوانند بهترین مرجع تقلید خود را انتخاب کنند.

با تشکر از شما اولیا گرامی

برای درج دیدگاه باید ابتدا به عنوان کاربر به سایت وارد شده باشید.

پسران

دختران